En bildeguide til TMBN-kit

Guider om vedlikehold/oppgradering av airsoftvåpen, modding av utstyr og guider for impressions.
Guider må godkjennes på forhånd. Kontakt en administrator om du ønsker å bidra.
Svar
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar - OP
Sted: Best coast
Spilt siden: 2007
Alder: 31
Kontakt:

2. februar 2019 kl. 6.12

Jeg har ved et uhell laget en bildeguide til TMBN kit i forbindelse med noe annet, men jeg tror det kan være nyttig for flere her inne, så jeg deler bildene her og.
Arbeidet her er fokusert på å skape et representabelt bilde av hva som faktisk er i bruk/hva som er utlevert i TMBN, og gi et bilde av hvordan du kan sette opp kitet ditt på en autentisk utseende måte.

Av den grunn har jeg valgt å aktivt unngå edgecases av ting som kun har vært sett en håndfull ganger, så vel som hjernedødt fjas, som at enkelte instagram-divaer løper rundt med airsoftkopier av Ops-Core, tomme JPCer uten plater og soft-armour og tilsvarende tøv.

Guiden er ikke på noe vis et komplett oppslagsverk, men kan tjene som en pekepinn og et godt grunnlag for å arbeide videre med.
Jeg kommer trolig også til å periodevis legge til nye bilder her på sikt.

Er det noe du lurer på er det bare å stille spørsmål, så skal jeg svare etter beste evne - og ser du en detalj jeg har bommet på, eller ikke har fått med meg, så er det bare å si ifra.
Etter du har dannet deg et grunnleggende bilde av TMBN kan du fortsette til Mediegalleriet, hvor vi har en egen tråd for referansebilder av Telemark Bataljon, for ytterligere inspirasjon og info.

TMBN 2014

Bilde

TMBN 2015

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

TMBN 2017

Bilde
Bilde

TMBN 2018

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

kurt
Spilt siden: 2009

2. februar 2019 kl. 16.45

Ganske sikker på at siste bildet er feil. Er ikke en m11 trym men en m07 gen 3 dame vest.
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar - OP
Kontakt:

2. februar 2019 kl. 17.08

Jo, det er en NFM Trym vest. Det er versjonen av Trym uten QRS som er "dame-vesten", som du kaller den.

kurt

2. februar 2019 kl. 17.26

Heter iallefall M07 dame vest fra depot og vestposen man får utlevert. den har har mye større "strikkstoff" i området bryst/underarm og det er pga damevesten har egendesignet plater for kvinner pga de har større bryster så platene er utformet på annen måte. Det er flere av gutta med mediumvester som prøver å få damevesten for den er mindre i dette partiet og dermed gjør det lettere å trekke pistol og drive nærkamp.
Sist redigert av kurt den 2. februar 2019 kl. 17.26, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar - OP
Kontakt:

2. februar 2019 kl. 17.59

At den går under det navnet i systemet vil jeg tro nok er av rent administrative grunner.
Det sagt, så er det interessant å høre at kvinner nå får tilpassede plater utlevert, det var jeg faktisk ikke klar over. God info! :)

Skjønner godt at den ikke bare er attraktiv for damene, designet er imponerende strømlinjeformet i forhold til Gen. 3 M07 - Ville ikke vært overrasket om designet ender opp som grunnlaget for en eventuell fjerde generasjon M07 hvis vi kommer så langt.

kurt

2. februar 2019 kl. 18.24

Ikke bare i systemet men også navnet på vesten (lappen i ryggen og posten vesten kommer i, kan verifisere fult navn til uka) og Joa de har hatt slike plater i en del år nå. Tror ikke det blir en ny m07, er snakk om at "thor " er på vei inn nå.
Sist redigert av kurt den 2. februar 2019 kl. 18.25, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar - OP
Kontakt:

2. februar 2019 kl. 18.46

Ja, systemet, underforstått datasystemer, depot, merkelapper og hele pakka, mente jeg såklart.
Interessant å høre det ryktes at Thor er under vurdering. Blir spennende å se hvilken variant de går for i så fall.
Tubes i seg selv er verdt sin vekt i gull uansett hvilken variant det blir i det minste, men man kan vel se langt etter å få slikt i HV med det første.
Svar