Milsim - Motstander lag

Her diskuteres løst og fast rundt airsoft som ikke passer inn i øvrige kategorier.
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar
Sted: Best coast
Spilt siden: 2007
Alder: 32
Kontakt:

10. desember 2017 kl. 19.38

Roella skrev:
10. desember 2017 kl. 19.30
En PMC blåser i prinsippet om du er nato eller ruski. Har du penger nok, så er de på laget ditt.
Nettopp dette er grunnen til at folk ikke liker PMC-lag. Folk misforstår fundamentalt hva PMCer er for noe.
Spoiler: Selv om ikke alle anser dem som politisk stuerene, så er de ikke "badguys".

Det vil ALDRI i virkeligheten skje at Blackwater helt plutselig angriper US Army fordi de har fått "et bedre tilbud" på SMS fra Talibob. Aldri.

Folk er lei av å bli uprovosert skutt i ryggen midt i et spill av friendlies fordi folk tror at PMC er ensbetydende med "har ingen moral eller overordnet målsetning" eller evne til å tenke egen langsiktig sikkerhet mer enn fem minutter frem i tid, men bare er til stede for å lage kvalm for andre uten noe annet formål med å være en del av spillet.

PMC har vært brukt i utallige spill oppigjennom årene, og jeg kan aldri huske at de har vært positivt omtalt i ettertid.
Sist redigert av Ulfhednar den 10. desember 2017 kl. 19.42, redigert 3 ganger totalt.
Brukeravatar
Administrator

AdakaR
Sted: Oslo
Spilt siden: 2005
Alder: 33

10. desember 2017 kl. 19.49

For å bygge på det Ulf sier, jeg har aldri sett PMC implimentert i airsoft som ikke hadde vært bedre om de ikke var PMC. Det er alltid absurde backstab situasjoner, uklare lag, generelt aldri bidratt positivt til spill. Det er ikke gøy for folk å innerst inne et helt spill bare vente på at folka med tan bukse kommer til å skyte alle i ryggen på et tidspunkt.

Det sagt - om du ønsker bygge fett kit og ikke ønsker begrense deg til et impression er det ingenting iveien for det - det kalles normalt fantasikit og er ofte ganske kule. Eneste å huske på med fantasikit er å ikke mixe opp ting for mye internt i laget slik at man ikke lenger ser ut som et lag, samt at "SF bruker hva de vil" greia ikke hjelper når det ser teit ut med en mp40 og en hk417 på samme lag :)

Ønsker du badguy - gå østblokk, ønsker du ikke impression - kjøp hva enn du syns er fett.. bare helst unngå PMC greiene, om du ikke ønsker være VKP et helt spill passer det sjeldent/aldri.
Trolling is a art.
Brukeravatar

Roella
Spilt siden: 2015

10. desember 2017 kl. 19.57

Haha! "Hei, er det Blackwater?, dette er TaliBob".
Nei da, jeg satte det på spissen, det er klart de ikke gjør det. Om de er "badguys" eller ei, kommer vel an på øynene som ser?

OK. Som sagt, har ingen erfaring med disse spillene. Så takk for svar.
Sist redigert av Roella den 10. desember 2017 kl. 19.58, redigert 1 gang totalt.
Grevling-Gruppen
-No Pasaran-
Brukeravatar
Administrator

AdakaR
Sted: Oslo
Spilt siden: 2005
Alder: 33

10. desember 2017 kl. 20.00

Dette vil høres idiotisk ut.. men det er folk i airsoftmiljøet som tror PMC er slik @Ulfhednar beskrev og oppfører seg/designer spill deretter og det blir alltid sjukt jalla. Dedikert badguy - great stuff, bare ikke PMC :P
Trolling is a art.
Brukeravatar

Roella

10. desember 2017 kl. 20.10

Skjønner.

Når dere sier det så så et eksempel på dette på en fransk AS kanal på YouTube. De var langt inne i et scenario og hadde kommet frem til et objektiv med å forhandle. Da plutselig en eller annen PMC kasta en tornado inn i rommet og kværka hele gjengen.

De ble ganske grinete fordi det ødela for resten av spillet.

Takk takk.
Sist redigert av Roella den 10. desember 2017 kl. 20.12, redigert 2 ganger totalt.
Grevling-Gruppen
-No Pasaran-
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar
Kontakt:

10. desember 2017 kl. 20.43

Missforstå meg rett, @Roella: skjønner godt hvorfor slikt foreslås av folk som er nye i miljøet - det virker i utgangspunktet lurt - det gjorde det for oss en gang i tiden også ;)
Men de av oss som har vært med mye lengre har sett det dårlig gjennomført såpass mange ganger, at jeg vil tro de fleste av oss har mistet helt troen på at det kan gjøres bra i det hele tatt.

Om man vil bruke vestlig utstyr men ikke drive med impressions så er det ingenting i veien for det - det som gjør lag så kult er at det er mange folk i likt kit, ikke hvorvidt kitet stammer fra øst-europa eller ikke.
Det vil ikke nødvendigvis la seg gjøre å forene et fantasikit med å være dedikerte "badguys" helt uten videre - men om kitet bare er gjennomført nok, så får man fint være med på spill selv om det ikke 1:1 replikerer en eksisterende militær styrke :)
Sist redigert av Ulfhednar den 10. desember 2017 kl. 20.44, redigert 2 ganger totalt.

Geir
Sted: Krokfoss
Spilt siden: 2017

10. desember 2017 kl. 21.33

Hva med å ta noen fine badguys fra filmer? Skulle likt å sett The Rock-kit!
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar
Kontakt:

10. desember 2017 kl. 22.37

Also, om man absolutt må ta på seg leiesoldat-stempelet, vil jeg anbefale å google Executive Outcomes.
Få med deg 20-30 mann på slikt kit og dere blir bokstavelig talt det kuleste og mest ettertraktede laget i landet.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Brukeravatar

Roella

10. desember 2017 kl. 23.09

Kjenner godt til de.

Det er noe sånt jeg kunne tenke meg.
Grevling-Gruppen
-No Pasaran-
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar
Kontakt:

10. desember 2017 kl. 23.12

Da anbefaler jeg at du samler 20-30 av dine nærmeste venner, og så håper jeg virkelig å møte dere på spill etterhvert @Roella! :)
Brukeravatar
Hermes Medical Team

Ansyl
Sted: Sotra
Spilt siden: 2004
Alder: 34

10. desember 2017 kl. 23.48

marius.løhre skrev:
10. desember 2017 kl. 13.24
Etter mye frem og tilbake ang. hva kit som vil fungere best som badguy kit på et eventuelt milsim spill i Norge så har vi kommet frem til at PMC kittet vi planla ikke er den rette løsningen. Flere av dere som har kommentert har nevnt russerkit, da det er de gutta som oftest stiller som badguys. Planen blir derfor å lage en egen form for russisk eller øst europeisk PMC kit med russer camo som grunnlag.

Jeg vil komme tilbake på et senere tidspunkt utover våren 2018 med hvordan kittet vil bli utformet og hvilken våpenplatform vi kommer til å gå for.
Ville faktisk ikke giddet å kjøre PMC, og det blir sjeldent brukt på milsim spill, og om de blir, så er det for det meste vakthold.

Hvorfor ikke bare laget et fett russerkit, enten om det er enkelt grunt kit eller gucci SOF kit.

her har du noen bilder av russisk SOF i syria

Bilde

Bilde

Bilde
Brukeravatar

Roella

11. desember 2017 kl. 0.08

Det der er hett^.
Grevling-Gruppen
-No Pasaran-
Brukeravatar

D3rpinator
Sted: Kristiansand
Spilt siden: 2012
Alder: 31

11. desember 2017 kl. 7.53

Noen som har ID på vestene til de russiske SOF folka?
WIP JWK kitt
TM HK 416
TM G17

Jallafish

11. desember 2017 kl. 11.39

Hvis dere kjører ak-familien, og bruker Thawb med en vest på, og turban er det i hvertfall ikke tvil om at dere er "motstander lag"😂!
Gir til og med litt kamuflasje nå på vinter'n👰👳...Bilde

Jallafish

11. desember 2017 kl. 11.45

Bilde
Låst