Milsim - Motstander lag

Her diskuteres løst og fast rundt airsoft som ikke passer inn i øvrige kategorier.
Brigade Fjord

reverend - OP
Sted: Stavanger
Spilt siden: 2012
Alder: 28

7. desember 2017 kl. 15.25

Fant, desverre, ikke noe bedre sted å stille dette spørsmålet.

Jeg har over tid prøvd å finne et norsk dedikert lag som aktivt stiller opp som "bad guys" o.l. på milsim i Norge. Tror at russerne velger å stille opp som motpart til gjengen i norsk, multishit eller annen NATO relatert camo, men kan ikke se til å finne et dedikert "bad guy" e.l. lag. Et lag som aktivt stiller opp som gjengen, som i utgangspunkt, ønsker å sitte med "the shitty end of the stick" på milsim spill / event / eller-hva-en-ønsker-å-kalle-det. Jeg lurte derfor på om det var interesse for et slikt lag ...?

Mitt lag, Brigade Fjord, går for tiden i Nkamo, men skal over til Mutlicrap:Tropic og kommer til sommeren 2018 å gå til anskaffelse av multiglæm:black. Målet med sistnevnte camo vil være en form for PMC kit. Intensjonen med dette PMC kittet vil være å, aktivt, stille som en motpart på milsim spill / event / eller-hva-en-ønsker-å-kalle-det. Før vi går ut og offisielt sier at dette er noe vi har til intensjon om å gjøre så ønsker vi en "input" fra milsim miljøet og eventuelt personer rundt dette miljøet, da det ikke er mye poeng i å stille som milsim motpart dersom ingen milsim miljøet ønsker dette.

Vi har et par medlemmer som tviholder på highcaps og har en sterk kjærlighet for full-auto funksjonen på sine våpen, men vi kan tilpasse oss til alle typer spill samt følge de regler og retningslinjer satt for spill. Derfor er vi ute etter å vite hva milsim miljøet ønsker og tenker om et evnt. dedikert motstander lag.

Legger til at det er ønskelig med alle former former for kritikk, ønsker, tanker o.l. om dette.
Feltprest for Brigade Fjord.

Klubbleder, Rogaland Airsoft (RAS).
http://rogalandairsoft.com/
Brukeravatar

Roella
Spilt siden: 2015

7. desember 2017 kl. 16.26

Jeg er gjerne bad guy - PMC. Om dere dropper highcap.
Er basert på Nesodden og spiller stort sett med laget SAW.
Sist redigert av Roella den 7. desember 2017 kl. 16.30, redigert 1 gang totalt.
Grevling-Gruppen
-No Pasaran-
Brukeravatar
Truppa Krasnyj Banner

Kjelladin
Spilt siden: 2011
Alder: 36
Kontakt:

7. desember 2017 kl. 16.34

Sånn rent personlig synes jeg heller at en gjeng badguys burde kjøre noe annet en crye da.
Ideelt sett ikke camo i det hele. Men om camo er et "krav" fra deres side, får jeg mye mer badguyvibber av noe slitt m81 eller DPM. Eller noen gamle sovietmønster. Pimpa m4'er gir meg også minimalt med skurkevibber sånn egentlig.
DENNE TRÅDEN fra airsoftsverige har en del knalle gode eksempler på det jeg ser på som skikkelig bra skurkekits.
External Relations Senior Manager in Gruppa Krasnyj
Styremedlem Rogaland Airsoft - http://rogalandairsoft.com/
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar
Sted: Best coast
Spilt siden: 2007
Alder: 32
Kontakt:

7. desember 2017 kl. 18.36

Jeg liker godt ideen om et dedikert badguy-lag, men føler ikke den er forenelig med standard PMC-look eller en eller annen Multicam-variant (eller annen NATO-camo).

Det er mange fine kit av typen som før i tiden ganske enkelt gikk under fellesbetegnelsen "jalla" - det er mange slike i tråden Kjelladin linket så vel som ellers på AirsoftSverige - svenskene er meget gode på OPFOR kit.
Om man ønsker noe som er hakket mer organisert er neste steg på lista russerkit. Det er forholsvis enkle kit, men det er mange kule variasjoner å velge mellom, og det er også forholdsvis billig.

Så kommer vi til et tredje alternativ som jeg vil anbefale dere sterkt å vurdere: Lag et eget visuelt badguy-konsept.

Et godt gjennomført lag med et selvpåfunnet konsept er minst like kult som en halvshabby impression - det er gjennomført som er stikkordet her.

Som et enkelt eksempel vil jeg trekke fram LRT-geriljaen fra Op. Pinky på Rena for en del år siden.
Grønn bukse, svart skjorte, grønt beltekit og burgunderrød beret er ikke et særlig kult kit i utgangspunktet. Men det ble plutselig jævlig kult når det var 20 mann i samme kitet.

I samme bane vil jeg anbefale dere å sette enkle standarder for et kit:
Eksempelvis brun plate carrier, brunmalt MICH-2000 hjelm og en hovedvåpenplatform.
- Den trenger ikke være umoderne, ta for eksempel forskjellige G36-varianter - det viktigste er at våpenene dere har et felles visuelt formspråk, ikke at de er helt identiske mtp. deler og tilbehør.

Så vil jeg anbefale dere å finne et litt obskurt ikke-vestlig camomønster dere synes er skikkelig kult, for eksempel en slags folkemordcamo som de fikk kallenavn som i gamledager;

Bilde

Ikke nødvendigvis noe som er estetisk vakkert, men noe dere føler er ganske sexy, og samtidig gjør at dere føler dere litt skitne for å like den.

Så kan dere enten finne dere en uniform i mønsteret dere har sansen for, eller prøve å anskaffe stoff i mønsteret og få noen til å sy custom Crye-style uniformer i mønsteret til dere dersom dere føler det passer looken dere går for bedre.
Brukeravatar
Truppa Krasnyj Banner

Kjelladin
Kontakt:

7. desember 2017 kl. 19.05

Mannen over meg har faktisk noen solide forslag her!
Custom cryecut greier i "jalla"-camo er supert til skurker. Det er jo en fyr på facebook som jeg vet du kjenner til, som blant annen har rhodesisk. Rhodesisk camo er skurkete som bare fanken
Brigade Fjord

reverend - OP

7. desember 2017 kl. 22.43

Kjelladin skrev:
7. desember 2017 kl. 16.34
Sånn rent personlig synes jeg heller at en gjeng badguys burde kjøre noe annet en crye da.
Ideelt sett ikke camo i det hele. Men om camo er et "krav" fra deres side, får jeg mye mer badguyvibber av noe slitt m81 eller DPM. Eller noen gamle sovietmønster. Pimpa m4'er gir meg også minimalt med skurkevibber sånn egentlig.
DENNE TRÅDEN fra airsoftsverige har en del knalle gode eksempler på det jeg ser på som skikkelig bra skurkekits.
hehehe, de "pimpa m4-ene" du refererer til er ikke egnet til hverken milsim eller SIBO. De vil ikke bli brukt til dette.
Ulfhednar skrev:
7. desember 2017 kl. 18.36
Jeg liker godt ideen om et dedikert badguy-lag, men føler ikke den er forenelig med standard PMC-look eller en eller annen Multicam-variant (eller annen NATO-camo).

Det er mange fine kit av typen som før i tiden ganske enkelt gikk under fellesbetegnelsen "jalla" - det er mange slike i tråden Kjelladin linket så vel som ellers på AirsoftSverige - svenskene er meget gode på OPFOR kit.
Om man ønsker noe som er hakket mer organisert er neste steg på lista russerkit. Det er forholsvis enkle kit, men det er mange kule variasjoner å velge mellom, og det er også forholdsvis billig.

Så kommer vi til et tredje alternativ som jeg vil anbefale dere sterkt å vurdere: Lag et eget visuelt badguy-konsept.

Et godt gjennomført lag med et selvpåfunnet konsept er minst like kult som en halvshabby impression - det er gjennomført som er stikkordet her.

Som et enkelt eksempel vil jeg trekke fram LRT-geriljaen fra Op. Pinky på Rena for en del år siden.
Grønn bukse, svart skjorte, grønt beltekit og burgunderrød beret er ikke et særlig kult kit i utgangspunktet. Men det ble plutselig jævlig kult når det var 20 mann i samme kitet.

I samme bane vil jeg anbefale dere å sette enkle standarder for et kit:
Eksempelvis brun plate carrier, brunmalt MICH-2000 hjelm og en hovedvåpenplatform.
- Den trenger ikke være umoderne, ta for eksempel forskjellige G36-varianter - det viktigste er at våpenene dere har et felles visuelt formspråk, ikke at de er helt identiske mtp. deler og tilbehør.

Så vil jeg anbefale dere å finne et litt obskurt ikke-vestlig camomønster dere synes er skikkelig kult, for eksempel en slags folkemordcamo som de fikk kallenavn som i gamledager;

Bilde

Ikke nødvendigvis noe som er estetisk vakkert, men noe dere føler er ganske sexy, og samtidig gjør at dere føler dere litt skitne for å like den.

Så kan dere enten finne dere en uniform i mønsteret dere har sansen for, eller prøve å anskaffe stoff i mønsteret og få noen til å sy custom Crye-style uniformer i mønsteret til dere dersom dere føler det passer looken dere går for bedre.
Kjenner til fyren i Ukraina som syr ANYTHING i G3 cut. Skal se om vi ikke kan grave frem noe ymse "jalla" camo, hehe.

Den opprinnelige planen var å gå for Multicam:Black bukser og ymse flanell eller whatever som overdel. PMC eller Merc kit av et slag. "Solider of fortune" var temaet i utgangspunktet. Personlig ser jeg hvordan Rhodesisk eller lignende kunne vært, mildt sagt, jækla festlig å spille med.

Takker for all input så langt!

Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar
Sted: Best coast
Spilt siden: 2007
Alder: 32
Kontakt:

7. desember 2017 kl. 23.15

Bare for ordens skyld har jeg forsket litt på det og funnet ut at ovennevnte folkemordcamo mest sannsynlig er en Kazakhstansk ørkencamo fra tidlig 2000-tall.
Brukeravatar
Moderator
HHK - Hestehovkompaniet

Ola Coltsfoot
Sted: Oslo
Spilt siden: 2005
Alder: 33
Kontakt:

8. desember 2017 kl. 0.13

Jeg liker tanken godt, men det er kanksje vanskelig å implementere for de som skriver spillene.
Om de skriver dere inn må de på et vis regne med at dere dukker opp også..

Jeg tror at skal man lage et effektivt kit som kan bidra med noe positivt på spill, og fungere som motstander for flest mulig, så er det russerkit som er tingen.
Trenden for tiden er jo at de fleste ønsker seg russere mot NATO, og bordene hos NATO er fuckings fullbooket de neste femti årene omtrent! :p

Russerne har allerede sin "bad guy", vi er Trumps glade lakeier, frihetens forkjempere, de undertrykkedes frigjørere og krigsmaskineriets finstemte tannhjul. Russerne hater kapitlistsvinene vi er, og vil gjøre alt i sin makt for å ødelegge for oss.

NATO på sin side har russergrisene som vår erkenemesis.

Skal dere gjøre praktisk nytte for dere som badguys, bygg dere enkle russerkits og støtt oppunder den russiske revolusjonen, så får vi/de/dere/alle fetere spill sammen, med storylines som fungerer bra!
Brigade Fjord

reverend - OP

10. desember 2017 kl. 13.24

Etter mye frem og tilbake ang. hva kit som vil fungere best som badguy kit på et eventuelt milsim spill i Norge så har vi kommet frem til at PMC kittet vi planla ikke er den rette løsningen. Flere av dere som har kommentert har nevnt russerkit, da det er de gutta som oftest stiller som badguys. Planen blir derfor å lage en egen form for russisk eller øst europeisk PMC kit med russer camo som grunnlag.

Jeg vil komme tilbake på et senere tidspunkt utover våren 2018 med hvordan kittet vil bli utformet og hvilken våpenplatform vi kommer til å gå for.

Brukeravatar
Administrator

AdakaR
Sted: Oslo
Alder: 33

10. desember 2017 kl. 16.40

Hvorfor PMC? Hvorfor ikke bare noe østblokk? Virker mye enklere og bedre.
Trolling is a art.
Brukeravatar
Arquebus Control Team

ARQ01
Spilt siden: 2003
Alder: 34

10. desember 2017 kl. 17.01

Liker at dere nå vinkler det mer mot østen! Om dere vil være virkelig badguys så kan dere lage Beslan/tsjetsjensk opprører kitt. Da vil dere også passe inn i samtlige spill i Norge og Sverige i fremtiden. Det gir dere også mye spillerom på uniformeringssiden. Alt i fra helcamo til halvcamo til Addidas joggedress(#behindenemylines)
Sist redigert av ARQ01 den 10. desember 2017 kl. 17.05, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Truppa Krasnyj Banner

Kjelladin
Kontakt:

10. desember 2017 kl. 17.16

Bilde

Banditter fra kaukasus er veien å gå!
Brukeravatar
Hermes Medical Team

Tasgeir
Sted: West Coast
Alder: 35

10. desember 2017 kl. 18.10

Squat like a Slav å lag østblock badguy kit. Dritt en lang i PMC kit, det er super begrenset hvor mange pmc'er som kan være med på et milsim spill.
Brukeravatar

Roella
Spilt siden: 2015

10. desember 2017 kl. 19.30

Det som er drit med å lage østblokk badguy kit er jo at man blir noe begrenset i pimping av kit og plastkastere.
Ser helt klart "badguy" ut, men jeg tror at det er mange som har lyst til å bygge noe mere en bare en ak-rigg, riffraff-camo/addidas og en skranglete ak uten noen montasjer.

Mye av moroa er jo nettopp å bygge kit osv.

Hvorfor er det superbegrenset hvor mange PMCs som kan være med i et sånt spill?
Det finnes da flere eksempler oppigjennom historien der PMC´s eller hva som i gamledager het leiesoldater ble leid inn av noen i kulissene for å lage rabalder for div. stater/land/folk. Og de var flere en et lite lag som sto å passa på en post/checkpoint.

En PMC blåser i prinsippet om du er nato eller ruski. Har du penger nok, så er de på laget ditt.
Og jeg ser heller ingenting i veien for at det kan være tre lag på disse spillene. Det kommer seff an på scenarioet. Men her kan PMCene komme inn som et kult element der de som har mest "penger" eller andre midler å tilby kan få PMCene på sitt lag eller for å gjøre dritarbeidet.

Nå er ikke jeg gammal i AS gamet og har ikke spilt i store scenarioer. Så jeg vet jo ikke i praksis hvordan dette fungerer. Dette er egentlig bare tanker jeg har rundt trådstarters spørsmål og deres svar.
Grevling-Gruppen
-No Pasaran-
Låst