Milsim - Motstander lag

Her diskuteres løst og fast rundt airsoft som ikke passer inn i øvrige kategorier.
Brukeravatar
Administrator

AdakaR
Sted: Oslo
Spilt siden: 2005
Alder: 33

12. desember 2017 kl. 16.13

Om bren rifla er fra en god produsent og generelt er en god rifle høres dette veldig gjennomtenkt ut og som en god plan :) Gleder meg til å se hva det blir til.
Trolling is a art.
Brukeravatar
Truppa Krasnyj Banner

Kjelladin
Sted: Stavanger
Spilt siden: 2011
Alder: 36
Kontakt:

12. desember 2017 kl. 16.55

Om knebeskyttere er et krav fra folk i laget, så ser det helt sinnsykt mye mer skurkete ut med sånne man har hengende utenpå buksa.
Eventuelt er det jo et utall uniformsbukser som har lommer til samme type kneputer man stapper i arbeidsbuksa.
External Relations Senior Manager in Gruppa Krasnyj
Styremedlem Rogaland Airsoft - http://rogalandairsoft.com/
Brukeravatar
Hermes Medical Team

Ansyl
Sted: Sotra
Spilt siden: 2004
Alder: 34

22. april 2018 kl. 19.18

Noe nytt her eller døde hele greia ut?
Brigade Fjord

reverend - OP
Spilt siden: 2012
Alder: 28

22. april 2018 kl. 22.53

Hele greia har ikke dødd, nei. Bare endret seg noe.... eller litt mye.

Den nye planen blir å gå for en utbryter gruppe fra tyske KSK. Nye multi-tarn camo i sammen med enten CZ Scorpion / Bren, G36 eller HK 416A5. Vi sliter noe med å komme til enighet. Dette vil bli et lag med sympati for Russland, så vi vil alltid stille opp for russisk side. Derfor "utbryter gruppe".

Jeg vil komme tilbake med mer info så fort det blir enighet i gruppens medlemmer.

Takk for interessen !
Feltprest for Brigade Fjord.

Klubbleder, Rogaland Airsoft (RAS).
http://rogalandairsoft.com/
Brukeravatar
Administrator

AdakaR

22. april 2018 kl. 23.00

Bare vær forsiktig med å ikke lage en greie som alltid havner på nato side om dere ikke ønsker det da. Høres ut som alle vil ID dere som tyske..
Trolling is a art.

Geir
Sted: Krokfoss
Spilt siden: 2017

22. april 2018 kl. 23.18

Haha.. utbrytergruppe fra ksk med sympati for Russland? :D

Mitt motstanderlag er en sympatisk pmc gjeng som er tidligere vernepliktige i den nederlandske reservestyrken. Han ene jobbet deltid for en paintballbutikk i årene mens han studerte, og han fikk god ansattrabatt på frømand-uniformer så derfor har vi danske kopijakker, nederlandske våpen og blood diamond bukser. Men vi hjelper alltid andre pcmer, siden vi er sympatiske. Men ikke amerikanske pmcer.

Men spøk til side, hvorfor lage så komplisert og dum historie? Hehe. Bare kjøp det dere vil og lek i det dere vil.
Brigade Fjord

reverend - OP

23. april 2018 kl. 15.12

pr. nå er vi bare to stk, da resten av laget ble skremt vekk fra milsim ... Litt for mange ropte "RUSSER KIT!!". Dette er skumle saker for folk som elsker V2 gearbox og er frelsk av Nkamo og MC:Tropic. Dette er deler av grunnen til at det ble endringer. Derfor havnet vi på "utbrytergruppe fra KSK" med russer sympati. Ingen av oss er noe særlig glade i V3 gearboxer og da sliter vi litt med å stille i russer kit :P Da blir det "utbrytergruppe fra KSK".

Brukeravatar
Administrator

AdakaR

23. april 2018 kl. 15.22

Høres ut som dere har to grupper folk, en som vil ha russisk og en som vil ha norsk da :P
Sjekk hva dere klarer finne av fellesnevnere også lag det, men idet du føler behov for backstory for å forklare er man normalt på ville veier.
Trolling is a art.
Brukeravatar

Madsvg
Sted: Trondheim
Spilt siden: 2006
Alder: 34

23. april 2018 kl. 16.20

Men... G36 bruker da også V3..?
Brigade Fjord

reverend - OP

24. april 2018 kl. 0.18

Igjen, det er stor usikkerhet rundt valget av kit og våpen for øyeblikket.

Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar
Sted: Best coast
Spilt siden: 2007
Alder: 32
Kontakt:

25. april 2018 kl. 20.21

Ettersom det har skeiet ut litt her kommer jeg til å stenge tråden, men jeg slenger inn en litt mer 'pedagogisk' oppsummering med noen velmenende råd her på tampen i tilfelle noen søker seg frem til tråden i framtiden:

Det er et par grunnleggende problemer med tankegangen rundt dette prosjektet deres, som vil gjøre det vanskelig for dere å få innpass i milsim-spill her på berget.

Helt ærlig bryr ikke folk seg om hvilken camo og våpen dere har lyst til å spille med - "fairytale kit" kan være kjempekult - av og til kulere enn impressions, om man bare har en gjennomført look i et helt lag.
Det er slett ikke nødvendig å hive seg på hele impressions-kjøret for å få være med å leke.

Det er dog to ting som gjør at dere kommer til å møte veggen:
1 - Å velge en NATO-camo, samtidig som dere ønsker å spille på russersiden kommer rett og slett ikke til å funke slik milsim spilles i Norge i dag - dere blir nok nødt til å velge det ene eller det andre.
2 - Å lage en innfløkt bakgrunnshistorie for greiene dere holder på med. Det er rett og slett så såre enkelt at folk ikke er interessert. Hvis dere gjør noe som i miljøets øyne er 'feil', så blir det ikke mindre feil uansett hvor mye dere prøver å forklare det bort med oppdiktede historier om hvorfor det er slik.

Vil du ha en 1911 MEU til det britiske kitet ditt?
Bare bruk en 1911 MEU - ingen plages nevneverdig av det, og ingen vil høre historien om hvordan du som britisk soldat drepte en amerikansk Marine og stjal pistolen hans. Å innrømme imaginære krigsforbrytelser gjør ikke kitet ditt mer plausibelt ;)

Dersom dere dukker opp med tysk multi-tarn, alle sine vester er samme farge, og dere har valgt f.eks. CZ 805 Bren som våpenplatform, så vil dere bli mottatt med åpne armer, så lenge dere innfinner dere med å måtte spille på NATO-siden.
Og likefullt vil nok russersiden ønske dere velkommen også, om dere velger CZ 805 Bren og like vester, dersom dere velger en camo som passer inn på russersiden.

Velg for all del det dere synes er kult av kit og våpen, ingen ønsker at dere ikke skal få gjøre det - men selv om det finnes utallige camomønster å velge mellom i verden, er lagsinndelingen på airsoftspill her i landet veldig binær - det kunne like fort vært et rødt og et blått lag, som er en nyttig måte å tenke på det som dersom dere ønsker å spille på en spesifikk side til enhver tid.

Dere trenger ikke å lage et komplett russerkit bare fordi dere velger en russisk camo - så lenge den er på plass kan dere slippe unna med all mulig slags vestlige herligheter på vest- og våpenfronten uten at folk vil være negative til det når dere kommer på spill :)
Et av de kuleste fairytale-kitene jeg noen sinne har sett var en gjeng på ~10 østerrikere som hadde russiske Ghorka-uniformer i Partizan-camomønster, med grønne MICH 2001-hjelmer, vestlige MOLLE-vester i Ranger Green og pimpede M16 rifler.
Ingen brydde seg om at det ikke var 'korrekt', for det så bare enormt kult ut :)

Jeg håper dere får stablet på beina et lag med et gjennomført kult kit som passer smaken deres, samtidig som at dere er forenelig med lagoppdelingen som brukes på milsim-spill her i landet så jeg kan få spille med (eller mot) dere i mitt eget fairytale-kit :)

Helt til slutt vil jeg gi dere et lite håpefullt tips... Jeg synes denne russiske tigerstripecamoen er unektelig kul, og det hadde vært morsomt å se en stor gjeng løpe rundt med den ;)

Bilde
Låst