Tråden for enkle spørsmål

Her diskuteres løst og fast rundt airsoft som ikke passer inn i øvrige kategorier.
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar - OP
Sted: Best coast
Spilt siden: 2007
Alder: 32
Kontakt:

25. juli 2018 kl. 13.17

yaricks skrev:
24. juli 2018 kl. 22.58
For oss radio nybegynnere... Er det noen god måte å koble til f.eks. Comtacs III til Bowman radio uten mye tukling? Fant en adapter på eBay til $100 som virker mye for 10cm kabel!

@yaricks

Jeg fant et annet et til rett over $55 USD på ebay her: eBay > NATO Nexus TP-120 / U-92A Type Connector to Lemo 5 Pin selex Bowman 343 PRR.
Det sagt, det er kontaktene i hver ende som koster penger, ikke selve kabelen ;)

Dersom det fortsatt er i overkant mye for deg, blir den beste og enkleste løsningen, forutsatt at du (eller noen du kjenner) er halvveis kompetent med en loddebolt, å lage adapteret selv.
For å få til det trenger du et ekstra Bowman-apeøre, og en Nexus U-92A/U connector.
Sistnevnte har jeg brukt å finne på eBay, men jeg snublet over denne nettsiden nå i farta (merk: jeg har ingen erfaringer med siden selv); Mouser.com.

Deretter klipper du av ledningen til Bowman-apeøret, og lodder på Nexus-pluggen. Koblingsskjema kan du finne et stykke nedover i denne tråden her på forumet: Tilbehør og utstyr > Selex H4855 Personal Role Radio (PRR)

Vi har også en egen tråd for sambandsutstyr dersom du skulle ha flere mer dyptgående spørsmål etterhvert: Tilbehør og utstyr > Sambandsutstyr og -tilbehør

Håper dette hjelper deg i mål :)

yaricks
Spilt siden: 2012

25. juli 2018 kl. 20.06

Perfekt, mye mer overkommelig pris på den, og skal se på koblingsskjema for eventuelt å lodde det selv. Takker!
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar - OP
Kontakt:

26. juli 2018 kl. 21.58

Hoi!

Spør for en venn;

Sikterailen på G&G sin replica av VSS Vintorez - er det standard russermount som passer alt av side mount sikter, både ekte og replica?

kvasar
Sted: Lier
Spilt siden: 2017
Alder: 33

27. juli 2018 kl. 19.29

Er det noen som vet om en CQB bane i nærheten av Drammen?
Brukeravatar
Administrator

AdakaR
Sted: Oslo
Spilt siden: 2005

27. juli 2018 kl. 20.35

SAW airsoft har en, men de som organiserer der er opptatt med Green Mist for tiden.
Trolling is a art.
Brukeravatar
Administrator

AdakaR
Spilt siden: 2005

29. juli 2018 kl. 21.54

Noen som har moddet G&P m249 magasiner? Tenker da i rettning cloth mags.
Trolling is a art.

yaricks

31. juli 2018 kl. 8.42

Forslag til en molle ryggsekk for Camelbak, eventuelt med bittelitt ekstra oppbevaring? Virker som alle jeg finner kun er vanlige ryggsekker som er litt ubrukelig.
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar - OP
Kontakt:

31. juli 2018 kl. 10.15

Jeg ble selv nylig tipset om AWS Beavertail Assault pack - liten og nett sekk som ikke blir for stor over en plate carrier.
Brukeravatar

F17
Spilt siden: 2014
Alder: 23

31. juli 2018 kl. 12.46

En Eagle Industries MAP (Modular Assault Pack) har vært brukt til det formålet i godt over et tiår. Finnes mange gode replicaer av den. Den kommer kun med molle, ingen stropper, ser kul ut og får plass til det som er absolutt nødvendig. Har plass til vannet, kuler, litt snacks og en regnjakke, sånn ish. Hvis du har en kortere vest, som en JPC eller 6094 kan du også ta den med til en skomaker og få den litt sydd inn

AWS Beavertail Assault Pack og Eagle Industries Yote, nesten identiske, er fine 12-timers sekker. Du får plass til 3-4L vann, en MRE, fullt regntøy, litt snacks, kuler, ekstra brilleglass og bittelitt til hvis du skulle trenge det. De har avtagbare stropper og molle, så du kan velge om du vil montere den fast på ryggen eller bruke stroppene. Selv bruker jeg alltid stroppene på min EI Yote.

K3nn3th
Sted: Torpa
Spilt siden: 2015
Alder: 28

31. juli 2018 kl. 21.59

Vil denne funke på Baofeng? Jeg ser frekvens området er innenfor det baofeng sender på. Eller er jeg helt på jordet?

https://m.ebay.com/itm/TRI-PRC148-152-B ... =R40&rt=nc
Brukeravatar

D3rpinator
Sted: Kristiansand
Alder: 31

9. august 2018 kl. 7.21

Noen som har oversikt over forskjellene på comtac II og comtac III rent utseendemessig?
Sist redigert av D3rpinator den 9. august 2018 kl. 7.21, redigert 1 gang totalt.
WIP JWK kitt
TM HK 416
TM G17
Brukeravatar

F17
Spilt siden: 2014
Alder: 23

10. august 2018 kl. 21.31

Comtac 2 har en slags "trekant" trykket inn på siden, mens comtac 3 kun har en liten sirkel der, det enkleste måten å se forskjellen på.
Det er også ganske normalt at comtac 2 har lik farge på skumgummien som er rundt øret (pads) som plastikken på utsiden, mens comtac 3 etter min kunnskap, kun har svarte pads.

Bilde
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar - OP
Kontakt:

11. august 2018 kl. 1.43

Som @F17 nevner er utskjæringen på sidene den raskeste måten å se det på.

Det er dog også forskjell på utformingen av øreklokkene under mikrofonene foran, og Comtac III leveres med svarte gel ear pads (mens Comtac II som standard kom med fargematchede foam pads, som F17 viser til - er det Gel-pads på Comtac II, er dette oppgradert av brukeren).
Forøvrig er farge også en giveaway - dersom de er Coyote eller Foliage Green er dette farger som kun Comtac III og nyere er produsert i.

Det er ikke nevneverdige trades på amerikanske Comtacs, men dersom du kommer over Comtacs produsert for andre markeder enn USA (les: resten av verden), så står det modellbetegnelse på siden;

Comtac XS = Comtac II
Comtac XP = Comtac III
Comtac IV = Comtac IV (Har ikke sett en særegen betegnelse for denne utenfor USA)
Comtac XPI = Comtac V (Ikke lansert i USA enda, såvidt meg bekjent)
Sist redigert av Ulfhednar den 11. august 2018 kl. 1.44, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar

D3rpinator
Sted: Kristiansand
Alder: 31

11. august 2018 kl. 19.44

Takk for svar, tror jeg gjør ett forsøk på å modde ett par med comtac III til å ligne på comtac II. Finner ingen brukbar replica av comtac II.
WIP JWK kitt
TM HK 416
TM G17
Brukeravatar

Hunshamar
Sted: Buskerud
Spilt siden: 2015
Alder: 25

11. august 2018 kl. 23.57

Heisann,

Jeg har tatt et skritt i retning moderne FSK kit, og anskaffet ett Firstspear battle belt og en general purpose lomme.

Jeg har sett på referansebilder både her på forumet, og på STAS sin facebook side, men det er enkelte ting jeg ikke klarer å identifisere. Så da har jeg noen spørsmål om hva som er innafor- og hva jeg bør og ikke bør ha på belte.

F.Eks, hvilke hylstre og montasjeplater for hylster bør jeg gå for, og hvilke drop-lommer er innafor?

Er det innafor med G17 på beltet, eller bør jeg bytte den ut med USP9?

Hva av radio og radiolommer blir brukt?

Hva mer bør jeg ha, og er det noe spesielt jeg bør tenkte på?

Ser for meg å bruke dette oppsettet som utgangspunkt, men ser om jeg kan skvise inn enn drop-lomme ett sted.
Bilde
Sist redigert av Hunshamar den 11. august 2018 kl. 23.57, redigert 1 gang totalt.
Garm Airsoft
Svar