Lading av våpen.

Her diskuteres løst og fast rundt airsoft som ikke passer inn i øvrige kategorier.
Svar
Truppa Krasnyj Banner

Lev_Krasnyj - OP
Spilt siden: 2013

26. juli 2018 kl. 1.08

fjernet
Sist redigert av Lev_Krasnyj den 1. juni 2020 kl. 2.31, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Administrator

AdakaR
Sted: Oslo
Spilt siden: 2005
Alder: 33

26. juli 2018 kl. 7.59

Med dårlig tid slik som du, med god tid henter jeg fra høyre.
Trolling is a art.
Brukeravatar
Administrator

Ulfhednar
Sted: Best coast
Spilt siden: 2007
Alder: 32
Kontakt:

26. juli 2018 kl. 12.34

Med split-front rigg (chestrig/stridsvest) har jeg to magasinlommer på venstre side, og en på høyre.
Da lader jeg først fra midten, så venstre og har høyre lomma til å fylle etter når lommene på venstre side er tomme.

Med plate carrier har jeg tre magasiner foran, to på venstre side og ett i beltet.
For raske reloads går jeg da først til beltet, så tar jeg magasinene foran fra høyre mot venstre, og magasinene på siden til slutt.

Er vel relevant å opplyse om at jeg er høyrehendt.

/EDIT: Alt går forøvrig rett i dumplomma. Om jeg vet jeg har sluppet halvfulle mags i den, fisker jeg dem fram senere i en stille stund og reindexer dem.
Sist redigert av Ulfhednar den 26. juli 2018 kl. 18.38, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar

ArcticWarfighter
Sted: Sørlandet
Spilt siden: 2012
Alder: 30

26. juli 2018 kl. 17.44

Stanag:
Fritt fall 90% av tiden. Sjeldent gidder styre med indexing og dilling om blir skutt på. Tar for mye tid imho.
Hender selvklart at re-indexer om halvfulle men da er det stille og rolig.
Foretrekker personlig og mate fra venstre til høyre, ytterst til innerst.
Reshuffler som regel fra bakre rad høyre til front så lengst mulig freshe mags på frontrow.
Når begynner å få en del magasiner som er halvfulle evnt helt tomme så blir de reindexa bakre rad med minst kuler høyre og flest til venstre slik at har en grei ability til og vite ca ca hvor FUBAR er om må tilbake til de.

AK:
Ut nytt magasin, slapper release catch hardere enn OJ Simpson og lar det gamle fly.
Er ikke mye og bytte på det kontra andre metodene og reloade kjapt med AK.
Til syvende og sist det som passet best for min ergonomi.
Ellers likt som stanag.

Selvklart ikke alltid like optimalt og bare la ting ligge, men så lenge det er snakk om lørdagspill hvor det ikke varer i dagesvis så blir ting som regel liggende der de faller frem til spll slutt. Om helt stille blir de i ny og ne dratt med om har dumplomme / lett tilgang til re-index.
På berget ble det fritt fall drop med noen få unntak, men da selvklart tatt med før beveget seg ut med mindre snakk om base defense. Da lå de fint til ting hadde død ned og var igjen trygt og bevege seg rundt og finne mags.
Har nå alltid en liten "marker" funksjon i hjernen som fint husker hvor ting ligger heldigvis...

Liten snutt av random slowpoke reload med TM.
Svar